Veilig in NL - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Svetlana - WaarBenJij.nu Veilig in NL - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Svetlana - WaarBenJij.nu

Veilig in NL

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Svetlana

06 April 2008 | Nederland, Utrecht

Dag lieve allemaal:)

Zoals de meeste al weten zijn we al veilig aangekomen in NL! Natuurlijk niet zonder de avonturen…

Officieel zouden we pas vanavond gaan vliegen. We hadden niet eens onze vlucht gemist zoals bij ons huisgenootje gebeurde omdat haar vlucht zomaar 4uur is vervroegd, zonder info. Dat was dus SLM.

Maar in tegenstelling tot mijn meestal te late aankomsttijden waren we donderdag lekker op tijd in Zanderij en zaten we al zelfs in het vliegtuig, die alle voorbereidingen maakte om te vertrekken. De video werd al getoond toen de stewardess anderen attendeerde dat de laatste deur waar wij tegenover zaten niet goed dicht zat. Technische dienst, piloten enz erbij, er werd maar aan gesleuteld en gesleuteld, ondertussen vertraging van meer dan half uur... (Surinaams tempo...)

Uiteindelijk ging de deur goed dicht, alleen de glijbaan moest weer goed ingepropt worden. Dat ging dus niet helemaal goed, want de glijbaan ontplofte en ging zichzelf opblazen IN het vliegtuig. De secondegedachtes die iedereen toen kreeg was: oh nee!!! hoe lang gaat dit nog duren?! Maar iedereen werd weer wakker geschud door mijn kreet, want die glijbaan ging dus over mij heen opblazen. Ik werd helemaal tegen mijn stoel en over de armleuning geplet, maar net op tijd stopte de glijbaan met opblazen. Rogier dacht dat ik helemaal geplet zou worden! Ik kon nog wel ademen en was eigenlijk niet eens zo erg aan toe als het eruit zag, maar ik was natuurlijk wel weer de enige die eronder zat... Ok, erg comfortabel was het niet en ik zat echt vast, maar toen kwam wel ergens een mes vandaan om die glijbaan lek te prikken. Het was toch een verademing! Alle legermannen die om ons heen zaten vonden het helemaal prachtig! De camera’s kwamen uit de zakken en filmpjes gingen lopen. Ik verwacht het morgen, als zij allemaal thuis aankomen, op youtube…

Uiteindelijk bleek de deur aan de buitenkant goed dicht te zitten en het was veilig om te gaan vliegen, maar niet meer met zo veel passagiers. Dus laatste 9 rijen moesten van boord af, onder wie wij natuurlijk ook. Aan de ene kant was wel verleidelijk om te blijven, hotel, taxi’s, eten enz zou geregeld worden + 1,5 dag extra zon! Maar ik had niet voor niets donderdag geboekt om terug te gaan, dus ik baalde toch wel een beetje. Ik dacht, ik ga weer eens assertief zijn en naar vrijwilligers zoeken die wouden blijven. Genoeg millitairen riepen “ja!”, maar die mochten niet van de hogere hand.

Na een tijdje zoeken had ik een bejaard stel gevonden met vliegangst die niet meer wou vliegen, dus hebben we met hun geruild. 4uur later zijn we toch vertrokken en zonder verdere avonturen in Amsterdam geland, maar zoals we al hadden verwacht, zonder ons bagage (en huissleutels). Wel lekker luchtig naar huis gegaan en hopelijk komt ons bagage een keertje aan…

Ik heb na Rogiers komst de site niet echt bijgehouden, dat komt omdat we erg weinig in Paramaribo waren, vaak maar één nachtje ter overbrugging voordat we naar een andere bestemming gingen. Ik zal voor de geïnteresseerden de chronologische volgorde van onze tripjes met de foto’s op de volgende pagina’s opzetten.

Sommigen heb ik al gezien en voor anderen tot gauw!

Heel veel liefs, Swet (en Rogier):)

P.S. op de vorige pagina staan 2 nieuwe fotootjes

  • 06 April 2008 - 05:55

    Mama En D.Oleg:

    Welkom terug!!!

  • 06 April 2008 - 19:38

    Lieveke:

    haha svet! wat een story! dat kan ook alleen maar jou overkomen! maar resultaat: wel een mooie picture haha! veel plezier weer in nederland, hoop dat je snel weer je wegje hebt gevonden :)
    kus uit paramaribo, Lief

  • 10 April 2008 - 14:42

    Meinie:

    Fijn dat jullie weer heelhuids in nederland zijn aangekomen. Lijkt me gezellig je weer snel te zien, svet, om dan ook nog veel meer foto's te kunnen bekijken! xx

  • 11 April 2008 - 12:21

    Marjolijn:

    hahaha ik moest wel lachen om de glijbaan. Typisch dat het jou moet overkomen ;) Mooi dat je weer heelhuids terug bent! Jammer dat je niet bij ons Agnodice-uitje bent morgen maar dan zien we je volgende week wel weer!

    liefs marjolijn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

06 April 2008

Brits Guyana

06 April 2008

Galibi, Frans Guyana, Overbridge

06 April 2008

Veilig in NL

06 Maart 2008

Nieuw telefoonnummer

26 Februari 2008

Ben ik weer...
Svetlana

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 19433

Voorgaande reizen:

12 Januari 2008 - 06 April 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: